تهران

تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی

تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی

تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی 

در صنایع آزمایشگاه های مختلف تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی ،یکی از مهم ترین قسمت زندگی هر انسان بخش تآمین خوراک و غذای آن شخص میباشد که هر انسان در طول روز حداقل 5 وعده غذایی و میان وعده دارد و کیفیت خوراک فوق العاده در رشد و سلامت هر انسان موثر است. تمامی اقلام خوراکی در طول روز انسان باید از شرکت های معتبر و مورد قبول اداره محترم استاندارد و سازمان غذا و دارو باشد.در تمامی مجموعه ها ی تولیدی مواد غذایی معتبر مهم ترین بخش, بخش آزمایشگاه و کنترل کیفی میباشد . شرکت ویژن آزما با استفاده از جدیدترین روش های تولید و تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید دستگاه های کنترل کیفی و آزمایشگاهی مورد نیاز در صنایع غذایی کرده است که تمام اقلام تولیدی مورد تایید سازمان محترم غذا و دارو و اداره استاندارد میباشد در آزمایشگاه مواد غذایی دو بخش شیمی و میکروبی وجود دارد .  
 قیمت تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
فروش تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
  1. آون آزمایشگاهی : در آزمایشگاه مواد غذایی کاربرد آون آزمایشگاهی به این صورت است که این دستگاه برای خشک کردن اقلام شیشه ای مانند بالن و بشر و ارن و … که برای خشک کردن نیاز به حرارت و محیط استریل دارند کاربرد دارد و یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه برای آزمایشگاه مواد غذایی در آزمون تست رطوبت محصول میباشد که با استفاده از آون و در دمای 105 درجه سانتی گراد این آزمون انجام میشود. معمولا آون ها در ابعاد 55 لیتری یا 53 لیتری تولید میشوند و این اندازه در کشورهای دنیا استاندارد میباشد.دمای نرمال این دستگاه بین 50 الی 220 درجه قابل تنظیم است که در برخی از صنایع مختلف تا 300 یا 400 درجه نیز کاربرد دارد .آون آزمایشگاهی در چند مدل محفظه استیل فن دار و محفظه استیل ساده (بدون فن) دقت دمایی در نقاط مختلف دستگاه میباشد.در تمامی مدل ها دستاه به صورت دیجیتال بوده و دما و تایم قابل تنظیم است.
تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
  1. دستگاه سوکسله :در بخش شیمی آزمایشگاه مواد غذایی ,یکی از مهم ترین تست ها تست چربی میباشد که به وسیله دستگاه سوکسله اندازه گیری میشود.دستگاه سوکسله در دو مدل اتومات و ساده موجود میباشد که اصولا مدل ساده به دلیل به صرفه بودن مورد استفاده است .این مدل در دو بخش شیشه آلات دستگاه میباشد ,وظیفه دستگاه گرم کردن قسمت بالن و حرارت دادن یکنواخت میباشد و در قسمت شیشه ای از 3 بخش بالن و مبرد و استخراج کننده تشکیل میشود
 
  1. دستگاه کجلدال (کلدال):در آزمایشاه مواد غذایی برای اندازه گیری میزان پروتئین در مواد از دستگاه کجلدال استفاده میشود که این دستگاه در دو مدل اتومات و ساده تولید میشود که شامل دو بخش شیشه آلات و دستگاه است که سه عمل : 1-هضم 2-تقطیر 3- تیتراسیون در این دستگاه انجام میشود .
 
  1. اتوکلاو کلاس N :در تمامی آزمایشگاه های مواد غذایی استریل بودن وسیله های آزمایشاه خیلی و مهم است که تداخلی در آزمایشگاه ها بوجود نیاید.اتوکلاو کلاس N به وسیله ی بخار آب در دمای بالاتر از نقطه ی جوش در محیط بسته با فشار بالا این عمل استریل را انجام میدهد که مهم ترین خصوصیت یک اتوکلاو با کیفیت استاندارد بودن این دستگاه است که در زمان کار به دلیلی فشار بالای دستگاه خطری بوجود نیاید.
  2. اتوکلاو کلاس N در مدل 10 و 25 و 50 و 75 و 100 در آزمایشگاه مواد غذایی کاربرد دارد.سیستم دمای دیجیتال و دقیق ,تایمر دیجیتال سوپاپ اطمینان بدنه ی استیل 314 ضد زنگ ,المنت مرغوب ,نشان استاندارد از جمله مواردی هست که در زمان خرید اتوکلاو باید به آنها توجه کرد .لازم به ذکر است برای کابرد بهتر و استفاده مداوم بهتر است از آب مقطر برای دستگاه استفاده شود.
  1. تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
    خرید تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
      هود شیمیایی: برای از بین بردن بخارات سمی و گازهای اسیدی که برای کاربر باعث اذیت و آلوده شدن محیط آزمایشگاه میشود .از هود شیمیایی استفاده میشود که این هود دارای یک محفظه برای قرار دادن دستاه ها حین آزمایش می باشد که بخارات و گازهای این محفظه به وسیله ی یک فن قوی به بیرون از محیط انتقال داده میشود.این محفظه به وسیله ی یک فن قوی به بیرون از محیط انتقال داده میشود .این محفظه باید شامل کف ضد اسید و ضد زنگ و سینک شست و شو و شیر گاز و شیر آب و نور کافی باشد در زمان روشن بودن هود شیمیایی باید درب دستگاه نسبت به نوع فعالیت تنظیم شود تا بیشترین بازده را داشته باشد.
 
  1. کمد نگه داری مواد شیمیایی:به دلیل حساس بودن مواد شیمیایی نسبت به آلودگی ها و نور و رطوبت و جهت نگهداری آن ها از کمد های مخصوص که دارای درب مخصوص و طبقه بندی مناسب و نور و فن جهت خروج بخارات رطوبت است استفاده میشود.
 
  1. کوره خاکسترگیری:در آزمایش و اندازه گیری فلزات موجود در ماده ها یک عمل به نام خاکسترگیری انجام میشود داخل بوته مخصوص قرارمیگیرد و بوته داخل کوره در زمان معین و دمای کوره بسیار بالا و خطرناک است .در زمان استفاده حتما باید از انبرهای مخصوص و دستکش های نسوز استفاده کرد و در زمان روشن بودن ترجیحا درب دستگاه باز نشود.
  2. محفظه ی کوره بسیار حساس به رطوبت و مایعات است و در صورت برخورد محفظه از بین می رود.معمولا کوره ها تا دمای 1200 درجه قابل تنظیم هستند و در حجم های 2,3 لیتری تا 20 لیتری در آزمایشگاه های مواد غذایی کاربرد دارد.
  1. تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
    فروش تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی
      Phمتر در آزمایش اسیدها و بازها کاربرد دارد که این دستگاه در سه مدل رومیزی ,پرتابل ,قلمی میباشد که اصولا جهت استفاده میشود. این دستگاه به وسیله یک الکترود درصد اسیدی یا بازی بودن محلول را در محدوده 0 الی 14 به ما نمایش میدهد. در این آزمایش اندازه گیری دما بسیار مهم و تاثیر گذار است که اصولا دستگاه ها با استفاده از سنسور دما ,دمای ماده را اندازه گیری میکنند.(اصولا باید ماده ی موجود جهت اندازه گیری هم دما با محیط باشد) در این دستگاه نوع کالیبره و دقت دستگاه بسیار مهم است.الکترودهای این دستگاه در دو مدل شیشه ای و اپوکسی میباشد.که جهت دقیق بودن و سرعت بالای آزمایش بهتر است از مدل شیشه ای استفاده شود.
 
  1. آب مقطرگیری : جهت استفاده آب در آزمایش های مختلف باید حتما آب مورد استفاده آب مقطر باشد.در دستگاه هایی مانند اتوکلاو و بن ماری که نیاز به آب دارند باید حتما از آب مقطر استفاده شود .برای شست و شوی دستگاه هایی مانند رفراکتومتر,الکترو phمتر و …باید حتما از آب مقطر استفاده شود که رسوب نبندند تا دقت دستگاه از بین نرود.
  2. دستگاه آب مقطر گیری به وسیله یک حمام گرم کننده و یک قسمت خنک کننده (مبرد) تولید آب مقطر ( تبدیل آب شهری به آب مقطر)را انجام میدهد که در دو نوع و دو بار تقطیر و یک بار تقطیر میباشد.در مدل دو بار تقطیر آب خروجی خلوص بیشتری دارد. دستگاه های آب مقطرگیری نسبت به مقدار مورد نیاز آب در طی روز در چندین مدل 4 لیتری و 8 لیتری و 12 لیتری در ساعت تقسیم شده اند. توجه داشته باشید که آب دیونیزه (آب تصفیه )با آب مقطر تفاوت دارند.
  شرکت ویژن آزما البرز تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی (دستگاه هایی همچون سانتریفیوژ طرح ژربر, آون ,انکوباتور , میکسر ,هود آزمایشگاهی,یخچال آزمایشگاهی و…)و دیگر صنایع , با کیفیت فوق العاده و 24 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در تهران می باشد . برای خرید مقرون به صرفه و نیز خرید مستقیم از تولید کننده میتوانید به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید شرکت ویژن آزما البرز تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی و لوازم آزمایشگاهی با پشتیبانی 24 ساعته
مقالات مرتبط
۲ نظر
snuttEles

سلام لیست اقلامتون و بفرمایید

مدیر سایت

سلام به ایمیلتان ارسال شد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *