تهران

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت

چمبر دما و رطوبت آزمایشگاهی چیست؟

چمبر دما و رطوبت که به عنوانی محفظه محیطی،محفظه حرارتی،اتاقک رشد،چمبر دما و رطوبت،ژرمیناتور،شرایط رشد و چمبردما و رطوبت  آزمایشگاهی نیزشناخته میشود یکی از انواع تجهیزات آزمایشگاهی است که برای شبیه سازی مختلف دما و رطوبت برای اهداف آزمایش استفاده میشود. چمبر که نام لاتین آن chmber است برای تست اثرات بر روی محصولات خاص و قطعات صنعتی و مواد اولیه و دستگاهای الکترونیکی استفاده میشود. این تست بر روی محصولات بیولوژیک نیز اعمال میشود به این صورت که با شبیه سازی یک شرایط محیطی خاص رفتار ماشین ها و قطعات دستگاه را مشاهده نموده و آن را بررسی می نمایند که گاهی شرایط را برای تشدید اثرات آن بر روی این موار غیر قابل انتظار میکنند.   برای بهتر متوجه شدن شرایط محیطی مانند آب و هوا ،رطوبت،حرارت،گردوغبار،ارتفاع از سطح دریا و …چه تاثیری بر روی محصولات بیولوژیک،قطعات صنعتی و تجهیزات الکترونیکی داشتهو تا چه اندازه عملکرد تعریف شده برای آن دستگاه یا محصول را تحت تاثیر قرار می دهد از محفظه ای به نام چمبر تست محیطی (Envinmental chamber) استفاده میکنیم.   محفظه های تست محیطی به صورت مصنوعی شرایط خاص مرد نظر را برای نمونه آزمایشگاهی شبیه سازی میکند تا بتوان با اطمینان خاطر بیشتری از آن محصول در یک شرایط خاص محیطی استفاده نمود.   همچنین با استفاده از چمبر تست محیطی میتوان میزان دوام،کارآیی،سازگاری و یا آسیب پذیری محصولات و تجهیزات را در یک شرایط غیر منتظره و غیر متعارف محیطی نیز بررسی و ارزیابی نمود تا ریسک سرمایه گذاری به حداقل ممکن کاهش یابد.  
چمبر دما و رطوبت
چمبر دما و رطوبت
   

کاربردهای چمبر دما و رطوبت در صنایع مختلف؟

1.صنایع شیمیایی 2.صنایع تجهیزات پزشکی 3.صنایع رنگ و رزین 4.صنایع سیمان 5.صنایع هوا و فضا 6.صنایع خودرو سازی 7.صنایع الکترونیک اتاق های آزمایش محیطی دما و رطوبت در صنایع مختلف برای آزمایش عملکرد و دوام مواد،محصولات و اجزای آن تحت شرایط دما و رطوبت مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند که با توجه به تامین همزمان دما و رطوبت،در آزمایشگاه های دانشگاه هاو مراکز تحقیقاتی و صنعتی کاربرد دارند. بدنه خارجی چمبر از جنس ورق آهن با رنگ پودری الکترواستاتیک و محفظه داخلی تماما از جنس استنلس استیل علاوه بر استحکام فوق العاده،زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است. با دقت در محفظه داخلی دستگاه و مشاده زوایای مختلف متوجه استفاده از گوشه های منحنی داخل دستگاه می شویم که باعث راحتی نظافت و ایمنی کاربر میشود. در بخش دیگر کنترلر فوق پیشرفته دستگاه همراه با جدیدترین میکروپروسورها خودنمایی میکند.کنترلر دستگاه با استفاده از الگوریتم های هوشمند سهم بسزایی در کنترل دما و ثبات دما و رطوبت دارد . از چمبر میتوان برای آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان قطعات و دستگاهای الکترونیکی تحت شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده کرد.به عنوان مثال میتوان از آن برای آزمایش تاثیر دما و رطوبت بر عملکرد و قابلیت اطمینان بردهای و سایر قطعات الکترونیکی استفاده کرد. *در صنعت ابزار پزشکی: از اتاق های آزمایش محیطی دما و رطوبت برای انجام آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان ابزارها ودستگاهای پزشکی در شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده میشود. آنها را میتوان برای شبیه سازی شرایط دما و رطوبتی که ابزار پزشکی در حین نگهداری و استفاده و همچنین در حین حمل و نقل با آن ماجه می شود استفاده کرد. *در صنعت خودرو: برای آزمایش عملکرد و دوام اجزا و سیستم های خودرو در شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده میشود.از آن برای ارزیابی تاثیرات رطوبت و دمای موجود بر عملکرد و قابلیت اطمینان اجزای خودرو مانند موتورها و سیستم های انتقال استفاده کرد. *در صنعت داروسازی:از آن میتوان برای تست پایداری و ماندگاری محصولات دارویی در شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده کرد.همچنین برای شبیه سازی شرایط نگهداری و حمل و نقل محصولات دارویی برای اطمینان کیفیت و اثر بخشی آنها نیز میتوان استفاده کرد *در صنعت الکترونیک:برای آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان قطعات و دستگاهای الکترونیکی تحت شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده کرد. *در صنعت هوانوردی:از آن برای آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان اجزا و سیستم های هوانوردی تحت شرایط دما و رطوبت مختلف استفاده کرد. *در صنعت تلفن همراه:از آن برای آزمایش عملکرد و دوام تلفن های همراه و سایردستگاهای الکترونیکی تحت شرایط دما و رطوبت های مختلف می توان استفاده کرد.

انواع چمبرهای دما و رطوبت آزمایشگاهی در ابعاد مختلف:

1-چمبر10-الی 70+ حجم 55لیتری 2-چمبر10-الی 70+ حجم 100لیتری 3-چمبر10-الی 70+ حجم 150لیتری 4-چمبر10-الی 70+ حجم 200لیتری 5-چمبر20-الی 70+ حجم 55لیتری 6-چمبر20-الی 70+ حجم 100لیتری 7-چمبر20-الی 70+ حجم 150لیتری 8-چمبر20-الی 70+ حجم 200لیتری 9-چمبر30-الی 70+ حجم 55لیتری 10-چمبر30-الی 70+ حجم 100لیتری 11-چمبر30-الی 70+ حجم 150لیتری 12-چمبر30-الی 70+ حجم 200لیتری 13-چمبر40-الی 70+ حجم 55لیتری 14-چمبر40-الی 70+ حجم 100لیتری 15-چمبر40-الی 70+ حجم 150لیتری 16-چمبر40-الی 70+ حجم 200لیتری  

ویژگی های چمبر دما و رطوبت آزمایشگاهی:

1.دارای دیتالاگر ثبت کننده ی وقایع دما و رطوبت داخل چمبر 2.دارای سیستم ایمنی و هشدار کامل 3.دارای کنترلرPID هوشمند 4.دارای سیستم ایمنی و هشدار کامل 5.سیستم جریان هوا و فن سیرکوله 6.دارای تایمر قطع کننده 7.دارای محفظه استیل 304 ضد زنگ 8.دارای دو عدد DIS PLAY جدا برای رطبوت و دما سیستم 9.سیستم M35 برای دما و سنسور رطوبت به صورت جداگانه 10.کنترل جریان هوا 11. قابل تولید در ابعاد و سایزهای مختلف طبق درخواست مشتری محترم 12.دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

خصوصیات یک چمبر دما و رطوبت  آزمایشگاهی:

از مهم ترین خصوصیات یک چمبر دما طوبت  خوب این است که بتواند دمای شدید را به خوبی در محفظه مورد نظر ایجاد کند.از دیگر وظایف مهم چمبر آزمایشگاهی شوک دمایی یا تغییر شدت دمای یک چمبر دما و رطوبت است. همچنین یک چمبر میتواند شبیه سازی ارتفاع را از طریق تغییر فشار انجام دهد. داشتن رطوبت نسبی و لرزش ها ی الکترودینامیکی و داشتن خلا نیز از جمله ویژگی های مهم این دستگاه است. قطعات مختلف باید در بازه های مختلف دمایی تست شده و از صحت عملکرد آنها در دما و رطوبت مختلف مطمئن شد. قطعات مختلفی در صنعت باید در مقابل شوک دمایی استقامت داشته باشند بدنه داخلی دستگاه با استفاده از استنلس استیل ضد زنگ و خوردگی استفاده میشود تا در دما و رطوبت های بالا دچار آسیب نشود.  

تست پایداری چگونه کار می کند؟

چمبر‌های پایداری برای تقلید از شرایط در یک فضای کاری کنترل‌شده به ترکیبی از کاربردهای گرما و سرمایش و آب متکی هستند. گرما به یک منبع آب اعمال می شود که معمولاً در یک ظرف متصل به محفظه ذخیره می شود و باعث می شود بخار تبدیل شود و سپس به فضای کاری بسته پمپ می شود. چمبر های فقط دما از این مرحله مرطوب کننده عبور می کنند. هوای گرم و بخار با سرعت ثابتی به داخل محفظه وارد می شود. بسته به سطح عملکرد محفظه، با توجه به قدرت کمپرسور آن، ممکن است مدتی طول بکشد تا دما به سطوح لازم برای یک آزمایش مشخص برسد. این سطوح برای مدت زمان طولانی حفظ می شوند تا ارزیابی شود که یک محصول (دستگاه در حال آزمایش) تا چه اندازه در برابر شرایط شبیه سازی شده ای که احتمالاً پس از انتقال به بازار یا ذخیره سازی در جایی با آن مواجه می شود، مقاومت می کند. چمبر های پایداری علاوه بر گرمایش دارای ویژگی خنک کنندگی برای تقلید از محیط های سردتر هستند. این شرایط تست با دمیدن هوای سرد به داخل محیط کار توسط یک فن حاصل می شود. * هدف استفاده و نیاز تست: باید محدوده کنترل دما و رطوبت، تلرانس ها، دما و زمان افزایش/افت رطوبت را با توجه به نیاز تست در نظر بگیرد. و بقیه – خط مستقیم آب، درب داخلی، سرعت جریان هوای گردش هوا در داخل و غیره – باید بسته به کاربرد در نظر گرفته شوند، در صورت نیاز، جزئیات را با سازنده مشورت کنید. یک چمبر دما و رطوبت می تواند به طریق های زیر استفاده شود : 1. برای آماده سازی نمونه آزمایشگاهی به منظور تست های فیزیکی و شیمیایی بیشتر 2. به تنهایی برای تست اثرات شرایط محیطی بر روی نمونه آزمایشگاهی 3.به منظور تولید شرایط محیطی برای به عمل آوردن و تولید نمونه آزمایشگاهی  

یک چمبر تست قابلیت شبیه سازی چه فاکتورهایی را دارد؟

یک محفظه تست قابلیت شبیه ساز بسیار از فاکتورهای طبیعی را دارد که در زیر فهرستی از برجسته ترین این فاکتورها را ذکر می کنیم: • دمای شدید (شامل دماهای بالای صفر و زیر صفر) • تغییر ناگهانی شدت دما یا شوک دمایی • شبیه سازی ارتفاع بوسیله تغییر فشار (چمبر تست پایداری ارتفاع ) • رطوبت نسبی • لرزش الکترودینامیکی • تشعشعات الکترومغناطیسی • تست چرخه خوردگی • اسپری نمک یا مه نمکی (salt spray) • باران • فرسایش در اثر هوا (Weathering) • قرارگیری در معرض آفتاب، و اشعه ماورا بنفش (UV) • خلا (vacuum)

فروش دستگاه چمبردما و رطوبت آزمایشگاهی:

موارد زیادی وجود دارند که می توانند در سطح کیفی چمبر خریداری شده از سوی شما موثر باشند. از این رو پیشنهاد می کنیم تا آشنایی لازم را با برخی از این موارد داشته باشید. ریت یا سرعت تغییر دما یکی از مواردی است که باید حتما به آن توجه شود.در حال حاضر شرکت ویژن آزما البرز به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع مختلفی از تجهیزات آزمایشگاهی،طیف گسترده ای از این لوازم را با برند اختصاصی شرکت خود در اختیار مشتریان محترم قرار میدهد. این شرکت با استفاده از بهترین کارشناسان و بهترین ابزارها،این محصول را که به صورت روتاری اواپراتور تمام دیجیتال تاچ به همراه کنترلر خلا،روتاری اواپراتور دیجیتال با بنماری دیجیتال و روتاری اواپراتور دیجیتال با بنماری آنالوگ را تولید میکند. شرکت آزما البرز پرتو که با نام تجاری ویژن آزما البرز فعالیت میکند ،جهت رفاه حال مشتریان عزیز این محصول را با ضمانت کتبی تقدیم مشتریان محترم میکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ها در مجموعه ویژن آزما البرز در ارتباط باشید. نمونه های خارجی تولید شده دستگاه چمبر را از طریق لینکEnvironmental chamber – Wikipedia مشاهده فرمایید تولید کننده چمبر دما و رطوبت شرکت ویژن آزما البرز تولید کننده چمبر و تولید کننده دستگاه های آزمایشگاهی ، دستگاه چمبر آزمایشگاهی (انکوباتور ایجاد رطوبت) را با بازه دمایی مثبت 70 تا منفی 40 با رطوبت 98 % تولید کرده است این دستگاه کاملا ساخت ایران بوده و با افتخار تولید کننده این دستگاه شرکت ویژن آزما البرز میباشد . شرکت ویژن آزما البرز تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه های آزمایشگاهی می باشد تمامی دستگاه ها دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات می باشد.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *